حداكثر معافیت تحصیلی برای دانش‌آموزان
نوشته شده توسط : nezam

تعداد دفعات صدور معافیت تحصیلی

 

قوانین جدید سازمان وظیفه عمومی در خصوص تمدید مهلت معافیت تحصیلی دانشجویان مشمول نظام وظیفه در مقطع کارشناسی:دانشجویان مشمول در مقطع کارشناسی به شرطی میتوانند از سنوات ارفاقی بهرمند شوند که امکان فراغت از تحصیل طی مدت سنوات ارفاقی را داشته باشند، لذا در صورت دارا بودن شرایط ذیل به صورت مرحله ای یا یکساله می توانند از سنوات ارفاقی بهرمند شوند:

پیش شرط امکان استفاده از مدت سنوات ارفاقی، تعداد واحدهای درسی گذرانده حداقل ۸۵ واحد می باشد.
چنانچه تعداد واحد های گذرانده شده بالای ۱۰۰ واحد باشد، مجوز سنوات ارفاقی به صورت یک ساله صادر می گردد.
چنانچه تعداد واحد های گذرانده شده بین ۸۵ الی ۱۰۰ واحد باشد، مجوز سنوات ارفاقی بصورت ترم به ترم و با لحاظ پیشرفت تحصیلی مناسب (گذراندن حداقل ۱۵ واحد در هر ترم) صادر می گردد. این دسته از دانشجویان باید فرم تعهد نامه رسمی سنوات ارفاقی را ارائه نمایند.

چنانچه دانشجوی مشمول بتواند حداکثر تا پایان سنوات ارفاقی فارغ التحصیل شود، از یکسال فرجه مهلت معرفی به نظام وظیفه برخوردار خواهد بود و در صورت پذیرش در مقاطع بالاتر میتواند از معافیت تحصیلی استفاده نماید.در این مقاله میخواهیم در خصوص 

شرط برای معافیت تحصیلی مشمولان خارج از کشور

حداكثر معافیت تحصیلی برای دانش‌آموزان

 مطالبی گردآوری نماییم و سعی بر ان داشته ایم مطالب را طوری بنویسیم که شما عزیزان با خواندن ان به پاسخ تمامی سوالات خود در این زمینه دست پیدا کنید توجه داشته باشید که سامانه صدای مشاور با مشاوران با تجربه در زمینه سربازی ،معافیت ها ،کسری خدمت و ... به صورت اماده پاسخگویی به شما عزیزان میباشند.

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی 

برای تماس از کل کشور کافیست با 
تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 

پاسخ نظام وظیفه به سوالات مهم در این خصوص


1- دانش‌آموزان و دانشجویان خارج از کشور در صورت فراغت، اخراج و یا ترک تحصیل تا چه مدت باید خود را به وظیفه عمومی معرفی کنند؟

-این‌گونه مشمولان حداکثر یک‌سال از تاریخ فراغت، اخراج یا ترک تحصیل فرصت دارند خود رابه وظیفه عمومی معرفی کنند.



2- آیا مشمولی که دارای معافیت تحصیلی دانش‌آموزی یا دانشجویی خارج از کشور است می‌تواند به دفعات متعدد به کشور مسافرت کند؟

-صدور مجوز تردد سالانه برای این گروه از مشمولان در اختیار وزارتخانه‌های مربوطه است و تردد مشمولان در سنوات مجاز تحصیلی میسر بوده و دفعات تردد نباید مانعی برای فراغت از تحصیل در سنوات مجاز باشد.



3- سنوات تحصیل دانشجویان در خارج از کشور چگونه است؟

-سنوات تحصیلی دانشجویانی که با مجوز وظیفه عمومی از کشور خارج شده‌اند و دارای معافیت تحصیلی هستند، همانند دانشگاه‌های داخل کشور است و فرقی باهم ندارند.



4- آیا دانشجویان انصرافی در خارج از کشور حق تحصیل مجدد را دارند؟

-تمامی دانشجویان دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور که دارای معافیت تحصیلی هستند، در طول دوره تحصیل (از دیپلم تا دکتری)، فقط یک بار حق انصراف داشته و با شرط اینکه ۱سال از تاریخ انصراف آنان سپری نشده باشد، ثبت نام و صدور معافیت تحصیلی در دانشگاه جدید (مورد تایید وزارتخانه‌های علوم و تحقیقات، بهداشت و آموزش پزشکی ) بلا مانع است.



5- در بازگشت از سفر‌های خارج از کشور با مشمولانی که به موقع به کشور وارد شده ولی با تاخیر خود را به وظیفه عمومی معرفی کرده‌اند، چگونه رفتار خواهد شد؟

-از ۶ ماه تا یک‌سال از خروج مجدد وی جلوگیری خواهد شد.



6- شرایط صدور معافیت تحصیلی برای دانش‌آموزانی که قبل از سن مشمولیت از کشور خارج شده‌اند، چیست؟

-چنانچه دانش‌آموز قبل از سن مشمولیت مقیم خارج از کشور باشد، باید با اخذ گواهی اشتغال به تحصیل از دبیرستان مربوطه و تایید آن توسط نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در محل اقامت، مدارک را به مرکز امور بین‌الملل مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش ارسال و پس از درخواست معافیت تحصیلی این وزارت‌خانه، در صورت تایید سازمان وظیفه عمومی معافیت تحصیلی صادر شود.

 




شرط برای معافیت تحصیلی مشمولان خارج از کشور

شرایط معافیت تحصیلی برای مشمولان خارج از کشور را در سایت مشاور گروپ دنبال نمایید … سردار تقی مهری گفت: برابر اصلاحیه ماده 35 قانون وظیفه عمومی، ادامه تحصیل مشمولان دارای مدرک تحصیلی دیپلم در دانشگاه های خارج از کشور امکان پذیر نبوده و فقط فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی و بالاتر می توانند برای ادامه تحصیل در خارج از کشور اقدام کنند.

وی در مورد شرط بهره مندی از معافیت تحصیلی برای مشمولانی که تا پایان سال 96 با مدرک دیپلم و بدون مجوز اولیه، اقدام به ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور کرده اند، عنوان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته، این امکان فراهم شده تا مشمولانی که حداکثر تا پایان سال 96، دوره های کالج، پادفک و مشابه آن را شروع کرده اند، می توانند از معافیت تحصیلی بهره‌مند شوند و دوره های مذکور جزء سنوات تحصیلی آنان محسوب می شود.


 

 

حداكثر معافیت تحصیلی برای دانش‌آموزان

حداكثر معافیت تحصیلی برای دانش‌آموزان تا سن بیست سال تمام و در هر یك از مقاطع تحصیلی كاردانی دو و نیم سال، كارشناسی ناپیوسته و كارشناسی‌ارشد ناپیوسته سه سال، كارشناسی پیوسته پنج سال و كارشناسی ارشد پیوسته شش سال، دكترای پزشكی پیوسته هشت سال و دكترای تخصصی شش سال است.

تبصره 2: در مواقع ضروری با تشخیص و اعلام كمیسیون موارد خاص دانشگاه‌های مربوط حداكثر یك سال به مدت فوق اضافه می‌شود.
 
ماده 34: دانش‌آموزان و دانشجویان و طلاب علوم دینی مشمول، در صورت ترك تحصیل، اخراج، انصراف یا فراغت از تحصیل، باید برای خدمت دوره ضرورت خود را معرفی نمایند. مقامات مسئول مكلفند صورت اسامی این قبیل مشمولین را با ذكر مشخصات كامل و نشانی و رشته تحصیلی به طور انفرادی، بدون تأخیر به سازمان محل ارسال دارند.     

تبصره2: مشمولینی كه با داشتن معافیت تحصیلی در خارج از كشور تحصیل می‌كنند، پس از ترك تحصیل یا اخراج یا انصراف یا فراغت از تحصیل، موظفند برای رسیدگی به وضع مشمولیت خود حداكثر ظرف یك سال خود را به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از كشور معرفی نمایند.

تبصره 3: متخلفین از اجراء این ماده برای بار اول به توبیخ كتبی و درج در پرونده و برای بار دوم علاوه بر توبیخ كتبی به یك ماه انفصال از خدمت و برای بار سوم به دو ماه انفصال از خدمت محكوم می‌شوند.
 
ماده 35: مشمولین دیپلم كه حداكثر یك سال پس از فراغت از تحصیل در یكی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی داخل یا خارج از كشور كه مورد تأیید وزارتخانه‌های علوم و بهداشت می‌باشند پذیرفته شوند تا زمانی كه وفق تبصره (1) ماده (33) به تحصیل اشتغال دارند، می‌توانند مشروط به اینكه دارای غیبت غیر موجه نباشند از معافیت تحصیلی استفاده نمایند. این معافیت برای هر مقطع فقط یك بار داده می‌شود.

تبصره 1: معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی در طول مدت تحصیل فقط یك بار قابل تمدید است.

تبصره 2: ترخیص كاركنان وظیفه بدون غیبت اولیه در حین خدمت جهت ادامه تحصیل در مقاطع كارشناسی و بالاتر به جز در زمان‌های اضطراری و جنگ بلامانع است.
 
ماده 36: مشمولین دارای مدرك كارشناسی و بالاتر و معادل آن در حوزه‌های علمیه علاقمند به تحصیل در خارج از كشور در صورتی كه از نظر مقررات این قانون و وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، حائز شرایط ادامه تحصیل در خارج از كشور باشند و دانشگاه‌ها و رشته‌های آنها مورد تأیید وزارتخانه‌های فوق باشد، می‌توانند با سپردن تضمین‌های لازم با استفاده از مقررات این قانون برای تحصیل به خارج از كشور مسافرت نمایند.

 

منبع:تعداد دفعات صدور معافیت تحصیلی

 

 

 

کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش -مزایای کارت ایثارگری --دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش 97-کد سوابق تحصیلی-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی





:: برچسب‌ها: حداكثر معافیت تحصیلی برای دانش‌آموزان ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: